Sunday, 10 October 2010

Tuhan berikan aku cinta..


Assalamualaikum[-O<


"Dalam banyak2 racun dalam dunia ni...racun yg paling berbisa ialah perempuan...kadang-kadang sampai mati pun tak hilang bisanya"


Urmm,rare gile ayat ni..ayat nie kalau korang nak tau aku copy paste dari sang teruna yang kecewa dalam percintaan beliau..ahakz!!.Ialah,bila dikenang-kenang balik..agak jarang lah kan lelaki menjadi mangsa,biasa yang kite dengar perempuan yang selalu kena tinggal tapi kali nie luar biasa lak ai..Lelaki yang sedang meruntum jiwanya ini telah gagal dalam percintaan sebanyak 30 kali!!..seriously!!rare..memang kesian lah jugak..ialah dah 30 perempuan main2kan dia.asyik fail aje.Aku tak sure lah kan..mana silap nye..aku pon taklah kenal benar dengan mamat nie.Kenal camtue2 aje.


Ermm,betul lah jugak kata kawan aku "Bertemu..bercinta..belum tentu kita ditakdirkan bersama".Kalau masa bercinta tue..pergh..feelingnye seolah-olah dialah yang akan jadi suami kita nanti.Ermm,tapi hampeh..kadang-kadang tak sampai setahun dah kena "cerai"..hoho.Biasalah kan.."cinta monyet".masa sekolah..semuanya nak rasa camne feel bercinta tue..ahakz!!.Merana juga lah kan..jadi hamba cinta nie.Tapi semua nie dah memang lumrah manusia..berjumpa..bercinta..dan berpisah..auchh..:">.huhu


Bila usia dah semakin meningkat..maka kematangan pun semakin terserlah.Time nielah jugak..dugaan tue bertambah2 berat kita nak tanggung.Macam2 lah yang jadi..Benda yang tak terduga pun boleh jadi tanpa kita sedar..huhu..seriau lah jugak.Dah macam dalam cerita2 novel gitu..ahakz!!..Tapi apa2 pun..hidup nie bukanlah satu pilihan..namun ianya harus diteruskan juga walau macam mana berat pon dugaan yang terpaksa ditanggung..


p/s:credit to lieyana khai :D

5 comments:

Mizz Yana said...

yes..totally correct.. i like 100 time..ehehe..

thnks 2 me coz da makin matang menilai hidup..ehehe.. sy sngt malu..kakaka..

cinta..sekadar manis di mulut.. pahitnya akan datang..

gulanya skrg.. penyakitnya bertahun2 nk hilang..ehehehe... ;)

:.—¤÷('[¤*F.a.n.a*¤]')÷¤—- said...

erk..ermm..well..belajar dari pengalaman kan..huhu..
insyallah akan ada sinar bahagia kelak..aminnn

Mizz Yana said...

amin... apesal kite makin matang ea?? apekah kite kene mengaku yg kite ni sudah menjadi belia dan bukannya remaja?? how come? kakaka...

ehehe..nway hope u happy 2.. <3

:.—¤÷('[¤*F.a.n.a*¤]')÷¤—- said...

hahaha..belia ngan remaje bukan same ke bed..adess..
maybe kite semakin "dewasa" sejajar dengan usia kita yang semakin meningkat ini.<--erk:-ss
ayat nak rare..hakhakhak..

Mizz Yana said...

ayat mcm dalam kamus dewan bahasa dan pustaka..kkakaa.. yes lepas xgagal..muakakakakaa

 
Images by Freepik