Tuesday 25 October 2011

Anugerah untuk blogger dalam Nuffnang Asia-Pacific Blog Awards 2011

Assalamualaikum [-O<

Tengok banner kat atas ini,korang mesti dah tahu kan²;)).Pada yang tak tahu lagi itu, meh sini aku nak bagitau>:/.Sebenarnya Nuffnang ada buat award untuk para blogger.Tak sangka kan, blogger semakin mendapat tempat dan diberi perhatian.Ialah, zaman sekarang semua orang dah celik IT.Orang ada blog, sibuk nak ada blog juga..;))

Baiklah, NAPBAS 2011(Nuffnang Asia-Pacific Blog Awards 2011) ini bakal berlangsung pada 16 December 2011.Sebelum di Malaysia, NAPBAS ini berlangsung di Singapura kira-kira dua tahun yang lepas.Hah, untuk NAPBAS 2011 kali ini terdapat 3 peringkat yang dianjurkan oleh pihak penganjur.Jom kita cekitdout!>:/

Peringkat Pertama: Nomination Dan Blog Contest

Nomination ialah pencalonan. Jika anda seorang blogger, anda bolehlah menghantar pencalonan secara percuma di laman web NAPBAS 2011. Jika anda bukan seorang blogger, anda boleh menghantar pencalonan untuk blog kegemaran anda. Pencalonan bermula dari 24 oktober hingga 2 November 2011. Sembilan kategori dipertandingkan iaitu, Best Entertainment Blog, Best Food Blog, Best Travel Blog, Best Fashion Blog, Best Photography Blog, Best Geek Blog, Best Parenting Blog, Most Original Blog Desing, dan Hidden Gem.

Blog Contest – Pihak penganjur juga mengadakan blog contest untuk memberikan peluang kepada blogger memenangi tiket ke Majlis Anugerah itu. Contest ini berlangsung dari 24 Oktober hingga 11 November 2011. Maklumat lanjut di NAPBAS 2011.

Peringkat Kedua

Pengundian – Pencalonan yang dihantar akan dinilai oleh pihak juri. 5 calon terpilih setiap kategori akan diumumkan pada 7 November 2011 dan bermulalah proses pengundian selama seminggu.

Peringkat Ketiga

Nuffnang Asia-Pacific Blog Awards 2011 akan diadakan pada 16 December 2011, hari jumaat. Jam 6.45PM (Registration Starts), 8.00PM (Dinner Commences). Bertempat di Grand Ballrom, Putrajaya Marriott, Kuala Lumpur, Malaysia.

So, apa tunggu lagi kawan² vote for your favourite blog ok:)>-






8 comments:

Unknown said...

errr..blog abah tak tau kategori apa..lain-lain kot.hehehe

Unknown said...

huhu kalu naru dh sah2 la x lyk nk join..tp naru nk wish gud luck kat sape yng join bolhkn??hehe

jom join
http://narumiaida.blogspot.com/2011/10/entry-special-lso-contest.html?showComment=1319503886439#c1226045925056888000

fana.akim said...

Abah | huhu..kalau abah kategori parenting :p

narumi | alah sume org layak je nak join :p..huhu

Abu Bagi said...

yg fofular tu blh la join..yag cikai2 mcm aku ni tengok je la orng mng hahaha.. tak layak dowh..

Zul fattah said...

erk? aku nk vote sape eh? huhu

Unknown said...

gudluck :D

Botak said...

kalau join., confirm² tak menang., baik tak payah join., hahahaha.. :))

ctk said...

hehehe...ct xthu sbnarnyer bende neh..nasib baek kamu bgthu...tp nk calonkan cmne ek..lau ct masuk, confirm2 kalah.,.haha..mampu tgk jerlah :D

 
Images by Freepik