Tuesday, 16 July 2013

Ramadhan ya Ramadhan 1434

Assalamualaikum[-O<

Hari ini genap kita puasa 7 hari!Alhamdulilah..[-O<.Tahun ini berbeza sedikit dengan tahun-tahun yang sebelumnya.
Kalau dulu mak yang dok kejut bangun sahur, tapi sekarang aku.
kalau dulu mak yang dok bertukang kat dapur, tapi sekarang aku.
Kalau dulu mak yang dok fikir menu berbuka, tapi sekarang aku.
Kalau dulu, mak yang sibuk sedia makan untuk berbuka, tapi sekarang aku.
Tengok! baru aku perasan betapa manjanya aku dulu tak buat apa-apa.Hanya jadi AJK je kat dapur tolong apa-apa yang patut.Tapi sekarang aku dah jadi ketua dapur..tapi, belum tahap otai lagi la kan..hiks!;)) semuanya kena buat untuk sang suami.Baru la aku tau betapa penatnya nak buat semua dalam satu masa.Tak menang tangan dibuatnya..:-<.Mana taknya pagi pukul 4.30a.m dah bangun nak bersahur.Itupun kalau aku laki bini tak terlajak la sahur..hiks!;))
Pukul 6.00a.m dah siap-siap nak pergi kerja yang jaraknya cuma 30km je, tapi macam 100 km.Tau-tau jela KL jem punya pasal.Pukul 4.30 p.m punch out keluar,sampai rumah pukul 6.00p.m.Itupun kalau tak jem la, kalau jem pernah jugak sampai 6.30p.m
Sampai rumah terus singseng lengan start memasak.
Haish, letih badan dibuatnya kalau hari-hari macam ini..penat atas jalan je..ermm..:-<

Apa-apa pun nasib baik Taqim memahami..kalau aku balik lambat dia akan masak!Haa, percaya tak percaya la jugak kan laki aku tuh masak.>:D<.Balik-balik tengok dia tengah bertukang kat dapur, sejuk je hati tengok..hilang rasa penat gitew..haha

Kalau macam ini la hari-hari..memang sayang lebih la kat awak..hiks!:x

Untuk Ramadhan ke 7 ini jom kita sama-sama berdoa [-O<
semoga kita mendapat keberkatan dari-NYA
 kredit to shafiqolbu
Selamat beramal :)>-

4 comments:

Bride to be of U-Suf said...

Bestnya dapat sambut ramadhan bersama suami..:) Happy Ramdhan.Kareem..

Fana Aqim said...

eh!akk! thanks :)
salam ramadhan too and congratulation for ur wedding :)

Tinta Lana said...

Salam.

Aihh, lana tak tahu camna penatnya..almaklum, lum ada suami,keh3.

Takpa la fana, bersabar je la dgn kl tu, memang tak leh nak buat apa dah kan. Teruk sgt jemnya..

Fana Aqim said...

lana | redha jela..huhu

 
Images by Freepik