Wednesday 14 November 2012

Ujian Saringan HIV untuk Bakal Pengantin

Assalamualaikum[-O<

Selesai sudah satu perkara..#:-S.Jenuh juga dibuatnya nak ambil HIV test..Apa nak buat..nak kahwin punya pasal kan..;)).

Nak ambil HIV test nih pun kelam kelibut jugak aku dibuatnya.Mana taknya, punyalah confident gila pergi Klinik Kesihatan Kulaijaya nak ambil HIV test.. kejap lagi nurse comel loteh tuh cakap "Eh, nak buat HIV test kat Hospital Besar dik..kat sini hari Isnin je ada..;;).Erk?apa lagi..patah balik la aku pergi kat Hospital Besar Kulai tuh..#:-S
Sesampai je sana..memang terpinga-pinga jugak la..al-maklumlah..first time..hehe;)).Then aku terus pergi kat kaunter pertanyaan, tekan nombor 4 untuk pergi ke bahagian ambil darah.Selesai urusan kat kaunter and bayar RM1.00 dia suruh aku pergi ke satu bilik nombor 23 pula.

Daripada perasaan takut gemuruh nak ambil darah..terus tak jadi takut sebab kena tunggu lama gilaa...:((.Turn aku yang ke 4047 kott..memang kerasla aku kat situ sorang-sorang.Nak telefon tunang aku..memang ke laut la tak dapat-dapatX(.Nasib baiklah aku nih tenang..cool je orangnya..kan..kan..:D

Bila sampai je turn aku, nurse tuh borak-borak dengan aku..tapi aku?Memang tak masuk kepala apa yang nurse tuh cakap sebab tangan aku dah ade kat tangan dia..:((.Secara tetibe je..pulp..ok dia dah cucuk dah:|.Alahai..sikit je cucuk nye..macam kena cucuk jarum je..:-j.Takla sakit sangat kan..bagi orang yang penakut dengan jarum macam aku nih, boleh terima lagi la;))


So, dalam setengah jam, keputusan dah pun keluar..Jeng-jeng...masuk dalam sampul biru and dah digam siap-siap.Terang lagi bersuluh dah ada perkataan SULIT kat tepi envelope tuh kan..sendiri faham la ye:-w.Tapi mulut aku nih gatal juga tanya kat nurse tuh.."saya punya darah ok ye nurse?tak ada apa-apa masalah kan?"
Ok je..takde apa-apa masalah..jangan takut:D
Fuh..legaaa>:D<

5 comments:

Diyana said...

yeay~ dah settle HIV test...

sepatutnya dia kena bitau laa kan resultnya....
buatnya result x spt yg dijangka... meraung dekat pjbt agama tu nnti... huhu
*mintak jauh*

Tomadicci said...

fuhhhhh.... dh bt da erk.... turn ak ble laa agak2nyer erk... bt sndr je laa.. hahahahahaha

fana.akim said...

diyana | yeah!!dah settle...malas dah nak pikir2 kan..hee

tuhla..hope takde ape2 la kan..:p

Toma | erk??haaa..pandailah kau buat sendiri..meh aku cucuk pakai paku nak?heee..:D..
pegi buat cepat2..

kelvin said...

Kalau nak tau result HIV cepat, boleh beli HIV Test Kit dari www.hivtest.com.my. Result dalam 5 min sahaja.

queen1vy said...

Salam, ada tak kenalan atau kawan-kawan yang nak buat HIV test secara discreet? Saya boleh tolong supply HIV home test kit untuk buat sendiri ujian di rumah. Prosedur mudah dan result dalam 5minit. Ketepatan 99.9% dan telah dinilai oleh Institute for Malaysia Medical Research (IMR). Test kit yang sama digunakan di klinik dan makmal yang menjalankan ujian saringan HIV. Penghantaran percuma dan discreet di seluruh Malaysia. Untuk order sila taip TESTKIT dan sms/whatsapp ke 0138573416. Harap dapat membantu, terima kasih.

 
Images by Freepik