Wednesday 2 January 2013

Interview kahwin

Assalamualaikum[-O<

Entri pertama untuk tahun 2013.Well, apa nak dikatakan ye?:-?.Azam tahun baru?ok nak jadi yang lebih baik dari tahun yang sebelumnya..erk?clichenya haii ayat aku kan..haha:-j.Tapi tak apa..semua orang akan berazam macam itu kan..walaupun ayat tuh agak cliche tapi maknanya sungguh mendalam tau tak!L-)

1.1.2013 semua orang cuti tapi tidak bagi sesetengah penduduk negeri yang lain.Contoh aku jelah senangkan kat Johor:-j.
Walau pun tak diberi cuti free, aku still ambil cuti sendiri mean, cuti aku berekod!:((.Tolak cuti la maksudnya tuh:(( .Tapi, aku bukannya cuti lengang sayur kangkung je kat rumah even hantar anak pergi sekolah pun tak la kan.Aku cuti sebab nak pergi interview...Haa la interview kahwin kahwin..eh!berapa banyak kahwin kahwin nih:-/

Nak pergi interview tuh mestilah pagi-pagi kan..well aku bangun pagi, gosok gigi, cuci muka, and of course mandi la kan,jangan cakap aku tak mandi pulak:-w.Pagi-pagi muka mesti senyum dulu depan cermin:D untuk menampakkan confident diri nak jawab soalan nanti.Dalam hati tuh siap cakap..alah kacang jelah..takyah nak takut sangatt la kan..rilex sudah..:-j.

Sampai je sana naik tingkat 3 (pejabat kadi) masuk je ok..lega tak ramai orang>:D< mean aku boleh cepat habis, boleh balik awal,boleh tak payah fikir lagi and of course boleh kahwin:.sorak sikit:D/.Sampai je turn aku, staff kaunter tuh proses borang gila cepat maybe sebab hari-hari orang datang jumpa dia nak kahwin kan..sebab tuh dah biasa;)).

Part soalan interview pula, alah takyah risau sesangat der senang je..dekat kertas yang dia bagi nanti dah ada dah soalan apa yang dia nak tanya..Nak tau apa soalan nya?haa meh sini aku bagitau>:/

1)Mengucap dua kalimah syahadah
2) Al-fatihah
3) Doa Qunut
4) Munakahat
5)Taharah
* aku rasa ada lagi satu tapi tak berapa nak ingatla:-/

Haaa..senang kan..kan..korang pun boleh jawab punya..

And one more thing! imam yang akan nikahkan aku tuh nanti imam baru..freshie gitu..sebab menurut kata staff tuh, imam nih baru je lulus periksa..haa..dia la yang akan nikahkan awak ye..
Erk! to pak imam saya harap pak imam jangan nervous ye..takut nanti pengantin lelaki pulak yang double nervous tengok pak imam nervous..hee:D
So, pada sesiapa yang nak pergi interview kahwin tuh wish you guys all the best ok! B-)


14 comments:

Unknown said...

Ha nanti untuk lelaki plak..suh tunang sedia juga.hehehe

Soalan yang Biasa Ditanya Ketika Akad Nikah

fana.akim said...

hahaha..utk lelaki takda interview sebab dia owang nogori..tp takut mase akad je nti imam tanye..apa2 pun kasi standby dlu kan..hee

YanaKhai said...

ape ke susah kene interview sblm kawin nih... huhuhu...

good luck... :)

fana.akim said...

haha..kena la interview..ko takde la kott orang key el kan..haha

Unknown said...

kat johor interview kan.. huhu.. bagusnya pejabat agama kat sana

fana.akim said...

shizan | huhu..bagus2 :p

mizerni said...

cewah..bangun pagi trs nmpak mesej aku kan?? bukan gosok gigi dlu hihihihi...oit..oit..imam freshie???

fana.akim said...

misserni | hahaha..mesej ko.seriously freshie..tapi freshie veteran la..takde la macam imam muda tuh..haha..imam osman namanya..hee

Orked said...

fana!! join jugak GA tu? yeay!

best kan =)

fana.akim said...

orked | yeah!!kita same2 join..yipiee!!..haha gile eksaited bebeno la kite nih kan..haha

Zul fattah said...

Toharah tu ape? dah nak kahwin eh? selamat yup!!

Liyana Anuar said...

nasib baik tak duk jhr..huhu..berdebar2 kot kalau kena..soklan senang pun xleh jwb nanti..huhu~ :P

eira said...

tlg bg jawapan untuk toharah dengan munakahat tu? hukhukhuk

fana.akim said...

zul | taharah tuh bersuci..anyway thanks! :)

yana | haha..nebes punye pasal ea lupe semua..takpe,jangan risau..InsyaAllah boleh

Eira | taharah tuh bersuci..munakahat tuh..haa..bersedia la ekau yo..haha..

 
Images by Freepik