Tuesday 1 October 2013

Bercuti ke Bandung

Assalamualaikum..[-O<

Hai uolls! waahh mood banyak happy coz baru balik dari bandung gitu.. hahaha..:-jWell, seperti biasa catatan perjalanan haruslah aku catitkan di sini.Kalau tak rasa macam tak lengkap pulak kan blog ini.Jom cekitdout!

Day 1 : 18 September 2013

Aku kerja lagi sebenarnya time ini..coz supposedly aku ada audit SIRIM.Tapi nak buat guane kan..aku booking ticket dulu..bukan saja-saja aku nak mengelak dari kena audit (tapi dalam hati tuh YES!!! selamat.. ) hahaha...>:).So, last day kerja tuh, aku siapkan apa-apa yang patut and pass je kat partner aku hehe..So, tepat pukul 1 aku cabot pergi Putrajaya ambil Taqim kat office dia.. and kita orang shoot terus pergi Nilai rumah kakak ipar aku.After that, around 3 p.m macam tuh la, kita orang gerak ke LCCT.Owh ye!ticket aku pukul 6.

Sampai je kat sana, kita orang disambut oleh Iman.Supir yang kita orang lantik untuk bawak pusing-pusing satu Bandung. Iman ini baik..sopan je orangnya.Aku dapat tahu pasal Iman ini pun daripada review blogger-blogger lain jugak.At first Taqim deal dengan Irfan.Sampai je sana, Iman pulak yang ditugaskan untuk bawak kita orang.Rupanya, si Irfan dengan Iman ini biras gitu..Ok, so kita orang sampai-sampai mestila mau makan kan..lapar kott.So, Iman bawa kita orang ke Djorroe Masak.

Tempatnya curlass gitu.. makanannya pulak, pada aku biasa-biasa jelah..Aku makan Nasi goreng seafood je coz belum nak cuba lagi makanan orang sana.Ialah dah lah perot lapar, kang tak sedap..membazir pulak kan.. hehe..;)) Taqim pulak order nasi goreng apa entah and Iman pulak order nasi goreng kampung kalau tak silap aku lah. At first,Iman macam malu-malu je gitu nak makan sekali..tapi ialah, dah kita makan, takkan dia nak tengok je kan..perikemanusiaan la sikit kan ajak la sekali makan..peace!:)>-.After perot yang gendang gendut tuh kenyang.. kita orang teros ke Hotel.mau tito..esok mau berjalan puas-puas..hehe;)).Owh! aku menginap di Zodiak Hotel Sutami.Alhamdulilah selesa! very recomended! dengan airport pun dekat hanya 5km je. Iman pun ada cakap better kalau nak datang cari hotel yang dekat dengan airport jangan dekat dengan tempat shopping coz takut apa-apa hal nanti kan susah..#tipsL-)

Day 2 : 19 September 2013

Pagi lagi, kita orang dah bangun.. well,kalau korang nak tahu pukul 5 pagi dia terang benderang..mula-mula aku ingat dah terlajak..8-|rupanya baru pukul 6..huhu.Waktu sini adalah lewat satu jam dari waktu Malaysia.Pagi dalam pukul 8 tuh kita orang breakfast dulu kat hotel.Makan kenyang-kenyang.Then, pukul 9 pagi, kitaorang mula la berjalan.At first,kita orang plan  nak pergi la tempat-tempat menarik dulu then last day tuh nak bershopping sakan, tapi atas nasihat Iman yang mengatakan kebiasaanya pasar baru hari Jumaat ramai orang and jalan pun "macet".So, kita orang decide nak shopping dulu... huhu;)).Destinasi yang dituju tak lain dan tak bukan tempat favourite orang Malaysia iaitu Pasar Baru!!.:D/

Wah.. syurga membeli belah bagi orang perempuan haa..gitu:-j.Aku ini bukanlah kaki shopping sangat pun.Tapi bila dah masuk sana.. can't imagine..:-Omemang ohsem la! hehe. Banyak jugak kita orang borong, tapi mostly untuk orang .. .Lepas puas shopping kat Pasar baru kita orang ke Toko Tiga pulak.:D/

Katanya banyak jeans murah-murah.Tapi bila sampai je..Ermm, aku rasa harga tak jauh beza pun kat Malaysia8-|. So, kita orang sangatlah sekejap kat situ..Terus ke kereta then ajak Iman ke Cibaduyut pulak.Haa kat sini kebanyakkan barangnya adalah barangan kulit.Kata Iman kulit original gitu.Aku pun tak pasti betul or tak.Tapi yang pasti, Taqim dah berkenan dengan satu jaket kulit ini.Fuhh..Excited benar dia nak membeli, tapi bila tengok harga boleh tahan mahal jugak.Puas dia dok tawar dengan orang tuh, tapi tak dapek la den nak nolong.. katanya jaket tuh dari kulit kambing biri-biri.Memang selesa sangat..kalau tak, takkan la Taqim ralat sebab tak beli kan..dia tuh boleh tahan cerewet jugak orangnya mengalahkan aku pulak..hehe;))

Ok, next kita ke Factory Outlet!Kat sini pun tak banyak yang aku beli..just saja cuci-cuci mata.. harga pun not bad juga la kan.Pada aku ala-ala macam kat JPO gitu..:D

Haa..pilih-pilih jangan tak pilih..Penat aku jadi model tahu:-B

Day 3 : 20 September 2013

Macam biasa, kita orang start jalan pukul 9.00 pagi.Before gerak tuh, dah siap-siap breakfast dulu kat hotel.Then kita orang gerak terus ke Tangkuban Perahu.Alah tempat gunung berapi tuh.Bila nak dekat sampai je kat gunung atas, Iman siap-siap buka tingkap, tutup aircond sebab nak bagi kita orang menikmati udara segar kat situ..waa..nyaman je weh rasanya.. >:D<Tapi, bila dah sampai je kat atas..omang aii..sulfur dia kuat betol bau terus rasa dah tak nyaman:-&

SubahanaAllah..

pemandangan dari atas.Tempat penjual menjual bermacam-macam souveneir!Haa beli-beli.. ;))

cantik kan view nya.Siapa yang pergi ke Bandung memang tak sah lah kalau tak datang sini..melainkan kalau motifnya adalah untuk shoppinggggg!! :>

Lepas kita orang pusing-pusing kat Tangkuban Perahu tuh, hujan pun rintik-rintik terus saja kita orang shoot ke floating market.Tak ada yang best pun la kat floating market ini.Pada aku biasa je cuma yang uniknya dia orang berniaga kat atas air rare gitu B-)

minum-minum dulu.Ice lemon Tea!

Haa..camnila dia orang berniaga kat atas air..letak barang niaga dalam perahu tuh.nampak tak?

sentiasa penuh dengan orang.Pada aku, kalau nak strolling dengan family petang-petang boleh la kot.saja santai-santai..
Ok, siapa peminat Hello Kitty memang tak keruan la bila tengok perahu ini penuh dia hias dengan hello kitty.Barang yang dia jual pun berasaskan Hello Kitty.Omaii, nasib aku tak gila Hello Kitty..hehe;))

Ok, makan next! perut pun dah lapar..so, kita makan dulu.Tempat yang dicadangkan oleh Iman adalah Kampung Daun.Ye!aku tau tempat ini agak famous jugak dikalangan blogger-blogger yang dah pernah pergi.Kali ini aku pulak yang rasa okay! hehe ;))

Inilah pondok yang kita orang dapat. Haa curlass okay betul-betul kekampungan.Time ini aku order nasi Kampung Daun.Oh!sorry ye gambar makanan tak sempat nak snap..aku dah ngap licin.Well, pada aku biasa jelah, tak adalah gempak mana pun.. hehe..kira bolehh laa..Takpa-takpa nanti korang boleh cuba pulak ok.:>

Ok, jalan sudah, makan pun sudah..nak tau apa yang belum lagi? haa shopping!! haha..sempat saja kan.Mana taknya, 1 hari shopping kat Bandung memang la tak cukup kan.Mesti ada yang tertinggal.So, terkejar-kejar jugak la kita orang nak kejar Pasar Baru takut tutup..Ermm, nasib sempat#:-S.Bukan apa, barang orang kirim lebih banyak dari barang sendiri..;))

Day 4 : 21 September 2013 (Balik)

Huwaa, rasa taknak balik pun ada tau:((.Belum puas rasanya jalan kat sini..Banyak lagi tempat yang kita orang tak sempat nak pergi macam Rumah mode, Rumah tas..eh banyak lagi lah..Stress pulak aku kan..#-o.Tak apalah, ada masa, ada duit boleh datang lagi kan..kan..:>So, flight kita orang pagi, Iman datang seawal jam 6 lagi.. Gila awal.Kita orang pulak yang lambat..huhu.So, rasanya setakat ini sahajalah penceritaan aku.Owh ye!pada siapa-siapa yang nak pergi ke Bandung and perlukan supir iaitu Iman boleh email aku ok! Jangan risau, Iman ini baik orangnya punctual, and tak ada masalah komunikasi! In syaa Allah.. semuanya baik-baik aja dongg..

Haa..inilah rupanya supir yang bernama Iman.Ganteng gitu.. haha..so, siapa-siapa yang nak no.tel Iman boleh email aku di fana_akim@yahoo.com ok!

#maafla kalau kualiti gambar tak seperti yang diharapkan sebab memory card rosak! :((. Yang ada ini pun gambar yang tak semengah..sobs.Sabar jelah.. janji ada ye tak?hehe;))

Diyana said...

alahaiii...
teringin nya nak pergi sana (^_^)

fana.akim said...

diyana | pergila diyana..tak rugi..manyakk syiokk woo..huhu

Tomadicci said...

wahhh.... nk pg..nk pg nie...

Diyana said...

2 laa pasal...
tp time yg seswai tu xtau bile... huhu

toma | ngade sanatt.. hahhaa

diyana | takpe..plan elok2 k.. kite nih pon amik masa jugak nak plan..Last2 main redah je.. hehe

precious cla said...

Barangan sna lbh krg jak price dia...tpi Bandung mmg best la :) rindu nk g sana lagi.

Eh, lupa puji...supir kamu mmg ganteng banget deh ! kayak bintang filem gtu..hahahah

fana.akim said...

rokot | yes! kite pon rindu nak ke sana lagi.. entah bila la lagi dapat pegi kan..haha.. ganteng gitu ea supirnya..

YanaKhai said...

perghh... nampk muke bahagia ko nokk... huhuhu.. im happy for u :)

huhu..thanks buddy :)

Amirah Shaharuddin said...

bandung sangat best!saya tak pergi pon takungban perahu sebab motif nak shopping je *terasa i* ekeke 3hari kat sana 3 hari straight pergi pasar baru.motif nye sebab nak cari barang kawen.hehe memang berbaloi2 ;)

fana.akim said...

amirah: kan... rasa nak pergi lagi je..nak shopping..hahaha

Assalamualaikum Tuan/Puan.

Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445 ( WhatsApp )
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.

Liyana Anuar said...

seronoknye fana dapat g bandung..hehe :)

Unknown said...

ASALAMMUALAIKUM KYRAN TRANS ( SEWA KERETA MURAH ).Mohon maap pasang iklan di blogger kaka.menawarkan perkhidmatan sewa kereta murah...

Demi memperlancar semua aktifitas kita di bidang ini dan demi menjaga silaturahmi dengan kami disini kami berikan Contact Person kepada semua pelanggan setia kami dan kepada semua pengunjung online di website kami ini. Untuk keperluan dan pelayanan serta informasi lebih yang ingin anda dapatkan. Anda dapat menghubungi Contact Person resmi kami

Di bawah ini adalah contact person resmi kami.

KYRAN TRANS ( SEWA KERETA MURAH )

Make your holiday become FUN, FRIENDLY, and EASY. Provide: Transport Service, Rent Car, City Tour Travel. So, just pick up your phone or send e-mail to contact us!
bobby kyran trans CONTACT US

SITUS RESMI KYRAN TRANS ( SEWA KERETA MURAH )
http;//www.sewakeretamurah.com
73 DC 15 F1
WHATS UP
+6281 809 692 300
OFFICE KYRAN TRANS ( SEWA KERETA MURAH )
JL. NYENGSERET NO 81 ( BANDUNG WEST JAVA – INDONESIA )

Explore Bandung said...

Whatsapp.....
+62 888-9418-399
IMAN...

Chepy Car Tour & Travel Bandung

Assalamualaikum ..
Adalah pembekal perkhidmatan yang bergerak di bidang Pengangkutan & Hotel, Berpengalaman di bidang pelancongan di bandung dan sekitar nya, dengan mengusung tema kekeluargaan maka anda tidak usah ragu untuk menyakan persoalan apapun tentang seputar bandung, dan dapatkan tips melancong dan tempat shoping murah dari kami, crew kami akan membawa anda ke destinasi tempat tempat menarik di bandung ..

Promo Terbaru !!!
Rm. 245/Pax Minimum 4 pax
>>Termasuk :

>Pengangkutan selama 4 hari pick up airport city tour bandung & transper ke airport semula
>hotel selama 3 malam di hotel Mine Home Cihampelas..

Group yang sudah kami layani
-CIMB Group Company From Malaysia
-Tv 3 malaysia
-My bank group company
-Petronas Company
-Family trip
-Pelajar Trip
-Back pac trip
-Dan lain-lain

** Dan dapatkan percuma itinerary tour dari kami

> Contoh Itinerary Tour
Seperti:

-Gunung tangkuban perahu (kawah merapi)
-Taman strawbery
-Sari ater hot spring
-Floting market lembang
-Lunch kampung daun culture & galery
-Shoping at rumah mode factory outlet
-Shoping at jalan ciohampelas
-Dinner at paskal hyper squere (1001 Menu)

Day 2
-Breakfast at hotel
-Pasar baru trade centre (syurga beli belah belah murah)
-Lunch at simpang raya melayu resto
-Shoping at kedai tiga jeans factory
-Shoping at jalan riau factory outlet
-Dinner at Parit sea food

Day 3
-Breakfast at hotel
-Otw to trans studio (game indor terbesar di dunia)
-Lunch at sederhana resto
-Shoping at cibaduyut street (shoping leader)
-Dinner at Stones cafe
Hatga pakej yang kami tawar kan

1). Transport
> MYR: 400.000/Day
> Includ: minyak, parking fee, tol, driver, kereta

2). Hotel & transport
> MYR 187 (Untuk 1 bilik 1 malam dan transport)
> Untuk jumlah group tinggal di hitung kelipatanya

Hotel facilities:

> Ac
> Audio video
> Kereta terbaru
> Supir yang ramah dan berpengalaman

address : Jalan. Bapa Husen Dalam No.10 Cihampelas – Bandung

Mine Home Hotel Manager

Promo terbaru Myr. 370/malam

D'Villa Home stay bandung
Hunian nyaman macam kat rumah sendiri dan cocok untuk anda yang barkatagory family maupun grup

*minimum hunian 8 sampai 16 pax
Facility
1 rumah
-6 room
-1 musholah/surau
-4 bilik mandi
-1 ruang televisi
-2 ruang tetamu
-kichen seat (boleh masak sendiri)
-balcony
-5 menit ke pasar traditional
Alamat
Jalan tubagus ismail, perumahan tubagus ismail estate no. 5
Phone : +6281322511883 ( Chepy )
W apps : +6283821529157 ( Chepy )
Email : dvilla_homestay@yahoo.com

cik enie said...

Wah ganteng bangat itu supir..pm for best price sis...

hahah sj2 je review psl bandung..skali nampak ko!! kelas gitu jah! btw nk gambor bnyk2

fana.akim said...

cik enie: wahh..mau ke bandung ka buk??hehe.. enie..rindu ko.. :(

mizerni said...

alololo..tu la hrtu dh nmpak ko tp aku tgh makan so nk mengejor tu tak sempat la kn....

Assalamualaikum Wr,Wb,. Tuan /Puan

salam ... terimakasih banyak banyak sudah sudi memberikan ruang kosong untuk promote pengkhidmatan transport saya di blog yang best sangat ini

Yuk!! ke Bandung shoping & liburan. dika ada menyediakan Khidmat Transport Di Bandung & Jakarta. Pemandu berpengalaman, berterampilan kemas, jujur, peramah & sopan
(Company Name : diekha tour)
Jenis Kereta: Innova, Avanza, Apv Suzuki, Coster & Bas.

Anda boleh melawat beberapa tempat menarik di Bandung dengan menggunakan perkhidmatan yang menyediakan kereta yang dikhaskan untuk di sewa di Bandung, dan anda boleh memilih kereta yang sesuai untuk anda gunakan di Bandung. Anda hanya menulis e-mel kepada kami atau hubungi kami, pemandu kami dengan kereta yang anda perlukan akan mengambil anda di mana-mana di Bandung.

diekha tour membantu anda untuk meneroka Bandung, tempat untuk membeli-belah di Bandung, tempat untuk makan dan melihat pemandangan di Bandung, panduan kami akan membantu anda meneroka Bandung City. Dan membawa memori manis.

Kereta + Pemandu + Parking + tol + makan pemandu ( semua dalam pakej) Bandung Dalam Bandar

Kereta Taip Daily/14 jam

Suzuki APV ( 7seat )
Toyota Avanza ( 6seat )
Toyota Innova ( 7seat )
KIA Pregio ( 10seat )
Isuzu Elf ( 11-15 seat )
Isuzu Elf Long ( 16 seat )

* semua dalam pakej termasuk pemandu, petrol, tol, makan pemandu.

Email: diekha38@gmail.com;
phone +whats app: +6281 320 627 412
Fb. : diekha38@gmail.com / pusing pusing bandoeng

Unknown said...

Assalamualaikum .. tuan / puan ikut share harga bercuti ke bandung kyrantrans/Sewa Kereta Murah Bandung Adalah pembekal perkhidmatan yang bergerak di bidang Pengangkutan & Hotel di Jakarta/Bandung, Berpengalaman di bidang pelancongan di bandung dan sekitar nya, Sila anda tidak usah ragu untuk menyakan persoalan apapun tentang seputar bandung, dan dapatkan tips melancong dan tempat shoping murah dari kami, Driver kita akan membawa anda ke destinasi tempat tempat menarik di bandung ..Call;+628131276300;+6281573307300;WA+6281809692300.email;kyrantrans@gmail.com.JOM GI BANDUNG HARGA BOLEH KURANG...

bimo mekarwangi tour said...

Assalamualaikum Wr Wb. Tuan / Puan. Abang/ Akak

Minta maaf apabila mengganggu blog anda

kami dari Mekar Wangi Bandoeng Tour Syariah menyediakan pilihan dan harga terbaik untuk keselamatan familly anda semasa bercuti kat Bandung or Jakarta

Sebuah syarikat muslim kat Bandung dan Jakarta yang memberikan perkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah favorit untuk dilawati. Driver & tour guide profesional kami inshaAlloh akan selalu bawa anda ke semua tempat menarik kat Bandung, Bogor and Jakarta.

special offer at 2015 jomm tempah murah jer *Include: minyak, parking fee, tol, driver, driver meal and kereta

Rate per Kereta per Day

Suzuki APV / toyota avanza rate nye 400.000rupiah / RM 115 ---6seat

Toyota Innova / Kia Pregio rate nye 550.000rupiah / RM 160 ---8seat

Coaster Isuzu Elf rate nye 650.000rupiah / RM 185 ---12seat

Coaster Isuzu Elf Long rate nye 850.000rupiah / RM 245 ---17seat

Toyota Hiace commuter rate nye 850.000rupiah / RM 245 ---12seat

*company kami tak payah ada deposite cukup send jer picture plight and tempahan kereta by whatapps or email

WhatsApp +62 877 1519 6061 (mas Bimo)
email mekarwangibandungtour@gmail.com
facebook page mekarwangi bandoeng tour

king regards,
Bimo
mekar wangi bandung syariah tour

Ayung bandoeng said...

Salam sejahtera tuan/puan semohga senantiasa semua di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami disini nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg dah ada plan tuk bercuti di bandung/jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di bandung/jakarta boleh WASAPP sahaja dekat number ni : +6289619522797 or
E-MEL: ayunk.hayukka@gmail.com
FB:ayung bandoeng (untuk lebih detail nya) Dijamin kami bagi harga yg sangat berbaloi & service yg terbaek/layanan 5bintang ***** (insha allah) mohon maap tuan/puan apabila ada ayat yg kurang berkenan dalam promotion yg kami tawarkan ..

Nb:yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada,tp kami jamin yg terbaek tetap AYUNG BANDOENG (insha allah) jom jom bercuti di bandung murah jer TERIMAKASIH :)

Unknown said...

Pak iman good... senang kira dgn pak iman ni...