Friday 27 December 2013

Throwback 2013

Assalamualaikum

Hello people!! tak lama lagi kita nak melangkah ke tahun 2014. pejam celik pejam celik kejap je rasanya kan?Ok, entry kali ini aku rasa macam nak throw back untuk tahun 2013 kebelakangan ini.

Tahun 2013 adalah tahun yang sangat bermakna bagi aku sebab nya :

 2 Januari 2013 : Arahan pertukaran ke UTMKL (RUJUK)

 
Alhamdulilah, rezeki itu datang dengan pelbagai cara dan bentuk.Sebulan sebelum kahwin aku dapat surat pertukaran ke UTMKL.Syukur sangat..Tak adalah aku berjauhan dengan husband bila dah kahwin nanti kan.Benda ini aku dah aply kira-kira 6 bulan sebelum kahwin and dalam masa 6 bulan itu juga lah, aku kena pasak telinga dengan husband bila nak dapat pindah.. hadoii.. tension tau tak.. Tapi berkat kesabaran aku yang tak berapa nak sabar ini akhirnya dapat juga..Syukur..

2 February 2013 : i married with the man that i love (RUJUK)

 


Alhamdulilah..majlis berjalan dengan lancar. Syukur.. 
To awak : thanks sebab sudi terima kelebihan dan kekurangan dalam diri saya. saya harap kita akan terus bersama dalam keadaan susah dan senang.Semoga Allah S.W.T. memberkati perkahwinan kita..Aminn.. 


6 February 2013 :Our house (RUJUK)

Alhamdulilah, after we married, kami pindah ke rumah sewa, walaupun kecil tapi cukuplah untuk kita orang yang sememangnya kecik dan comel nih.. hiks! # In syaa ALLAH next time rumah sendiri mana tau kan.. hehe



Rezeki orang berkahwin..Ada saja hadiah-hadiah dari kawan-kawan sedara mara yang dapat penuhkan ruang rumah.. Alhamdulilah, syukur.. Thanks ye kawan-kawan.. hiks!


6 Ogos 2013(RUJUK)

Hari yang paling seriau bagi aku.Mana tak nya, macam nak tercabut jantung aku bila dapat call husband aku accident.Hadoii, mula-mula sumpah tak percaya sebab husband aku ini jenis yang suka main-main..Sekali dah kena, hamik kau.. susah aku nak percaya.Tapi, alhamdulilah.. semuanya selamat dan tak ada apa yang serious.. Tapi, ayat yang paling aku akan ingat adalah, ini betul-betul..bukan main-main... hahaha..

 ini budak manyak main..

Aldilfitri 1 : Raya pertama sebagai isteri

Memandangkan ini hari raya pertama aku setelah berkahwin..So, beraya di kampung sebelah suami la jawabnya.Hiks! walaupun dalam hati tuh rasa tak boleh blah..
tapi nak buat macam mana, kata nak jadi isteri solehah kan..kan.. hee.. Ok, so sepanjang kat kampung dia tuh, macam-macam juga la aku belajar.. and the most interesting thing is kena cabut bulu ayam! Oh my.. ok fine, bagi korang yang dah biasa mungkin anggap benda tuh biasa je, tapi pada aku yang memang nerd and tak pernah hidup kat kampung ini, memang agak rare la kan.. haha.. First time, seriously geli and takut, banyangkan kucing pun aku takut, ini kan pula nak cabut bulu ayam..hadoii la jawabnya..hahaha



18 September 2013-Honeymoon ke Bandung (RUJUK)

 Percutian honeymoon fully sponsor by my husband's boss!!
Apa yang boleh aku katakan seriously best and rasa nak pergi lagi oiii.. nak shopping banyak- banyak.. and the most important thing aku suka tengok environment orang negara lain..very different.. oh ye! siapa yang nak ke Bandung boleh contact supir Iman. Beliau sangat nice orangnya.You all yang nak contact number boleh email i at fana_akim@yahoo.com

 
24 December 2013


It's my birthday!!! hahaha, apa-apa pun thanks for you guys yang wish my birthday and  also thanks to my husband for the treat!! lain kali boleh belanja lagi lagi dan lagi.. 
Oh ye! thanks also to my bff Nana rindu nak jumpa lagi.Seriously tak puas sebenarnya, rasa macam nak pergi karok sama-sama dan habiskan air liur nak borak lama-lama.hiks


me owner of ORCHIDSTORE and she "duta" SHAKLEE 
hiks!


Ok, you all jangan lupa like page ORCHIDSTORES tau.Ada baki 4 hari je lagi untuk order printed white paper bag! check it out!!


 and of course for those yang nak order shaklee boleh sms dak nana ini di 
Nana- 0192785383(pengedar sah shaklee)

Ok, sebenarnya banyak lagi yang nak throwback.Tapi aku just noted kan perkara yang penting je..so, i hope 2014 will be more nicesss to me. and to you all jugak okay..
Apa-apa pun may god bless us! Ameen :)

xoxo! 







7 comments:

ezy.fia said...

bestnye dpt duk umh sndiri..
tahun 2013 byk kngan manis..
antaranya ialah kawen!!! hehe..

fana.akim said...

ezy : baru rumah sewa.. in syaa ALLAH rumah sendiri coming soon..doa2 kan rezeki kita orang ea.. hehe

Unknown said...

msti sonok kn da ade umah..even sewa pun..('',)

neway, jmput join GA ye.
http://mii-and-himm.blogspot.com/2014/01/birthday-giveaway-by-cik-ayue.html

cIkpUanMurai said...

askm.. sronok dengar stori awak.. btw is it ur husband name 'mustakim'.. saya lupa la.. klau bukan sori.. muka die mcm kawan saya laa

fana.akim said...

cikpuan murai :wasalam.. haha..thanks singgah! :) owh husband sye name mustaqim..same ke dengan kawan awak?wow!pelanduk.. keja mane?

YanaKhai said...

ok ngaku lambat baca entry ni sbb xnmpk notif kat side bar.. ni sume salah blogspot.. hauhahaa... btw.. im happy having fren with u... huhu.. rindu zaman dahulu kala.. apekan daya.. org da berpunya.. hihihi... good luck bff... ♥

Liyana Anuar said...

mcm2 ye dah jadi..lama sangat saya tak jenguk sini..hehe~

 
Images by Freepik